Chrzescijanin24.pl

środa, 22 luty 2012
Rozmiar czcionki:
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Błąd
  • XML Parsing Error at 1:385. Error 9: Invalid character
Home Z kraju News Prezydent Komorowski o ACTA: cudzą pracę trzeba szanować i za nią płacić


Prezydent Komorowski o ACTA: cudzą pracę trzeba szanować i za nią płacić

prezydent Bronisław Komorowski   fot. rian.ruPrzebywający w szwajcarskim Davos prezydent Bronisław Komorowski udzielił wywiadu telewizyjnej "Jedynce" między innymi na temat kontrowersji wokół porozumienia ACTA mającego chronić własność intelektualną.

Powiedział: "Jeśli chcemy, aby naszej pracy nikt nie brał sobie za darmo, to musimy cudzą pracę szanować i być gotowi za nią zapłacić".

Podkreślił również: "Na tym etapie umowa ACTA to jest sprawa, która się dzieje w strukturach rządu, potem będzie w parlamencie, a dopiero na koniec trafi do prezydenta. Ja obserwuję to, co się dzieje, troszkę z boku. My wszyscy byśmy chcieli jak najwięcej za darmo. Każdy człowiek jest tak skonstruowany. Ale jeśli jest włożona w coś czyjaś praca, to chcielibyśmy, aby wszyscy, którzy z tego korzystają, to dostrzegli i za to płacili".

Dodał: "Problem polega na tym, że Polakom, szczególnie tym młodym, o wiele trudniej znaleźć środki finansowe, aby zapłacić taką samą cenę za prawo do skopiowania piosenki w internecie, jak np. Niemcom".

Poleć

 

 

Źródło informacji: TVP

Komentarze
Dodaj nowy
+/-
Napisz komentarz
Nick:
E-mail:
 
Strona www:
Tytuł:
 
Wysyłając komentarz potwierdzasz, że znasz i akceptujesz regulamin systemu komentarzy na Chrzescijanin24.pl.
FanTi  - komar   |213.92.135.xxx |2012-02-02 23:28:25
NIE BąDŹ GŁUPSZY NIŻ JESTEŚ PLISSSSSS
sev   |86.22.157.xxx |2012-02-01 13:39:08
Gdyby ACTA było ucieleśnieniem sprawiedliwości ,powinno być poparte przez
wszystkich chrześcijan.
Widzę w tym jednak interesy wielkich korporacji, a nie
twórców. Ponadto jest to przygotowanie do inwigilacji ,która w nie długim
czasie obwieści panowanie Antychrysta.
Nie ma sie co cieszyć ze
"sprawiedliwości" świata
Anonimowy  - mimi   |79.197.175.xxx |2012-01-31 18:26:42
Kochani prawdziwa wolnosc daje Jezus Chrystus a nie internet.
Chiefer   |83.15.91.xxx |2012-01-31 14:36:32
Ja tu widzę dość dziwną i pokrętną logikę u niektórych wierzących:
"Jestem chrześcijaninem więc nie kradnę i nie jestem za kradzieżą.
Popieram więc ACTA zgadzając się tym samym na powszechne inwigilowanie mnie i
stosowanie dwuznacznych aktów prawnych wobec mojej osoby. Zgadzam się też
ażeby rząd robił co mu się żywnie podoba bez mojej wiedzy a nawet przeciwko
mnie. Bo lepiej być powszechnie inwigilowanym niż być złodziejem (nic tylko
dodać jeszcze "bo każdy złodziej to pijak" ;).
Juda Machabeusz   |213.17.145.xxx |2012-02-02 20:46:11
Nie zgadzam się na inwigilacje. Nie wyobrażam sobie życia w czasach gdzie
jest cenzura i brak wolności słowa. To są fundamentalne prawa. Wiadomo że
ludzie będą posuwać się do coraz gorszych rzeczy, Ale wierze że Bóg
będzie działał w takich czasach.
Juda Machabeusz   |213.17.145.xxx |2012-01-30 12:21:46
Jestem przeciwny piractwu, hakerstwu, podrabianiu znanych marek. Ale jestem też
przeciwny Acta. Dla czego ? Acta daje dużą możliwość do inwigilacji
społeczeństwa( dostawcy internety będą mieli obowiązek do kontrolowania
plików które wysyłamy chociażbyś przez mejle itd). W mojej ocenie rządy
państw chcą ograniczyć wolność słowa jaką daje internet. Dzięki
internetowi w krajach wybuchały rewolucje. Jestem przeciwny ograniczaniu
wolności słowa jaką daje Acta.
gaga   |79.197.149.xxx |2012-01-29 18:44:43
a ja jestem za ACTA. polacy to dziwny narod. zgadzam sie z prezydentem, ktos
ciezko pracuje i chce za to otrzymac swoja zaplate. wszystkim sie
poprzestawialo, pisali ze ACTA wszystko wykasuje FB youtube i inne ale jakos do
tej pory sa. ACTA to walka z piractwem i nie tylko, rowniez z pedofilia.
kradziez widac stala sie dla polakow czyms normalnym, i prosze mi nie pisac ze
to przez to ze malo zarabiamy, nie ma na to usprawiedliwienia. nie mozna
usprawiedliwiac kradziezy i dotego zachecac. a najbardziej mnie denerwuje ze
ludzie "wierzacy" sie burza co do ACTA i sa przeciwko. kochani od kiedy
internet byl wolny, bedac na Facebooku czy innych stronach spolecznosciowych.
przez nasze komputery hakerzy robia co chca a my nawet otym nie wiemy. to oni
najbardziej sie boja bo nie beda miec takiej wolnosci. moze ci wszyscy co sie
tak burza wkoncu wyjada na dwor i beda i beda miec realne przyjaznie. wszyscy
wychodza protestowac przeciw takiej bzdurze gdzie tam gdzie naprawde powinnismy
cos powiedziec to wtedy glowa w piach.
Juda Machabeusz   |213.17.145.xxx |2012-01-30 13:20:00
Acta nie precyzyjnie mówi jak walczyć z podrabianiem znanych marek i z
piractwem itd. Daje
to pole do inwigilacji społeczeństwa. Podam przykład:
Przesyłam przez mejla znajomym
swoje zdjęcia. Dostawcy internetu będą mieli
obowiązek kontrolowania tego co wysyłam przez
internet (taki obowiązek
nakłada na nich Acta). Jak sprawdzić teraz czy te zdjęcia nie były
ściągnięte
nielegalnie. To jest niemożliwe. A po za tym czemu Acta daje
prawo komuś do kontrolowania
moich mejli, to jest naruszenie mojej
przydatności. Pod pretekstem walki z nielegalnością
można ograniczyć
wolność słowa. Pan X pisze na blogu, komuś się to nie podoba. Pod

pretekstem walki z nielegalnością można taki blog zamknąć. Do tego nie
można dopominać
Dla tego jestem przeciwko Acta.
Walcząca Ziuta  - ACTA   |195.150.81.xxx |2012-01-28 23:49:23
Jak ktoś będzie chciał mieć pirackie produkty, to i tak je będzie mieć -
ludzie są bardzo pomysłowi i żadne ustawy im w tym nie przeszkodzą
(przykład - prohibicja w latach 20 ubiegłego wieku w USA). W Polsce problem
piractwa byłby o wiele mniejszy, gdyby ludzie mieli tyle pieniędzy, żeby
mogli sobie pozwolić na oryginalne płyty, DVD, pójście do kina, do teatru...
Jak ktoś, kto zarabia 1500 złotych, ma sobie kupić oryginalną płytę CD za
40 zł, jak rachunki za sam czynsz to w wielu miejscowościach najmniej 500 zł?
Nie usprawiedliwiam tu piractwa jako zjawiska, ale fakty są takie jakie są, a
rządzący w Sejmie mogą sobie pozwolić na kupowanie oryginalnych programów,
płyt, chodzenie na przedstawienia...
Orion  - ACTA   |77.236.3.xxx |2012-01-28 10:33:30
Nie jestem za piractwem (dla mnie to zwykla kradzież) ale moim zdaniem
sprawiedliwe jest placenie bezpośrednio twórcy danego produktu. To twórcy
filmu, piosenki, programu komputerowego czy gry należy się zapłata, a nie
posrednikom w postaci wielkich megakorporacji które w zbójecki sposób
zawyzają cenę danego produktu inkasując nawet i 10 razy tyle co trafia do
twórcy
Grzegorz  - terefere   |83.168.89.xxx |2012-01-29 19:31:09
To jest wyraz ignorancji i niewiedzy pitolić o tym, że się komuś należy. I
owszem należy się ale nie koncernom i ZAiKS. Gdy artysta dostaje swoje
niecałe 3% :na rękę. Gdyby nie te wszystkie pijawki po drodze to nikt by się
internautów czy jak tam nas nazywają piratów nie czepiał.
rocco  - Taki sam jak Tusk   |77.236.3.xxx |2012-01-27 23:52:18
Komorowski też z PO i tak samo więcej na moje poparcie może nie liczyć jak
Tusk......
orjo  - ACTA   |78.8.130.xxx |2012-01-27 18:41:49
To co mówi p prezydent to tylko przykrywka .
Czy aby , chodzi o ściąganie
piosenek ?
A co bedzie z Biblią ? kto ja opatentuje ?
kogo pytac o pozwolenie
na zacyt wersetu ?
kto na tym ZAROBI ?
Grzegorz   |83.168.89.xxx |2012-01-29 19:32:23
Biblie to zapewne pierwszy opatentuje Aple! :D

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Reklama
Reklama